آمادگی دستیاری

آزمونها-کلاسها

آمادگی دستیاری

آزمونها-کلاسها

برنامه ریزی درسی برای آزمون اسفند ۱۳۸۶

برنامه ای که در زیر ارائه شده است ایده آلترین برنامه است و عدم اجرای کامل آن لزوما به معنای عدم موفقیت در آزمون نیست:

دروس را به دو گروه تقسیم می کنیم:1- مازور شامل داخلی، جراحی، اطفال، زنان، عفونی و پاتولوژی.

2- مینور شامل فارماکولوژی، چشم، ENT، رادیولوژی، اعصاب، روان، اورولوژی، ارتوپدی، آمار، اپیدمی و پوست.

بهترین زمان شروع از اوایل خرداد می باشد. و باید تا پایان مهر ماه کلیه دروس به طور کامل مطالعه شده باشند. برای تحقق این امر راهی نیست جز این که از جزوات معتبر خلاصه شده استفاده شود. به این ترتیب هم مطالب راحت تر به خاطر سپرده می شوند و هم فرصت بیشتری خواهید داشت. بدترین کار هم این است که خود کتاب رفرانس را بخوانید که در این صورت وقت زیادی از شما تلف می شود و در نهایت چیزی به معلومات شما اضافه نخواهد شد.

به نظر می رسد ۵/۲ ماه برای مطالعه دروس ماژور و ۵/۲ماه برای مطالعه دروس مینور لازم باشد.

از ابتدای آبان تا انتهای آذر دور دوم می باشد که مطالب جزوات را باید مجددا خواند و این بار تستهای آزمونها را هم باید همزمان جواب داد.

دور سوم از ابتدای دی تا دو روز مانده به امتحان می باشد . دو روز آخر را توصیه می کنیم مطالعه نکنید یا حداکثر روزی 1 ساعت مطالعه داشته باشید.

ساعات مطالعه روزانه از فردی به فرد دیگر متفاوت است. یک نفر امکان دارد با مطالعه روزی 6 ساعت همانقدر بیاموزد که فرد دیگری با مطالعه روزی 10 ساعت. اما به طور متوسط روزی 10 ساعت منطقی به نظر می رسد یعنی صبح از ساعت 8 تا 13 بعد از ظهر و عصر از ساعت 17 تا 22 شب.

ادامه مطالعه به صورت یکنواخت بهتر از مطالعه دفعی است. مثلا اشتباه است اگر کسی در یک روز از ساعت 6 تا 14 درس بخواند و بعد از ظهر هم از ساعت 16 تا 24 درس بخواند اما فردا به دلیل خستگی 5 ساعت بیشتر نتواند درس بخواند.

مطالب باید طبقه بندی شده باشند و از خواندن مطالب در هم بر هم بپرهیزید.

2 تا 3 ساعت پایان مطالعه روزانه شما باید به مرور مطالب فرا گرفته در همان روز اختصاص یابد که هر چه از مزیت دوره کردن و مرور بگوییم کم گفته ایم.

اگر فرض کنیم 10 درس مینور وجود دارد هر کدام را باید در عرض 7 روز بخوانید که مجموعا 70 روز وقت نیاز است( البته برای برخی دروس این مدت می تواند کمتر یا بیشتر گردد، مثلا ارتوپدی یا اورولوژی وقت بیشتر و آمار و اپیدمی یا رادیولوژی وقت کمتری می خواهد). داخلی 28 روز، جراحی 15 روز، اطفال 15 روز، زنان 10 روز و عفونی 7 روز. پاتولوژی را باید هر شب 1 ساعت مطالعه کرد تا در طی مدت مطالعه دروس ماژور به اتمام رسد.

نظرات 1 + ارسال نظر
متوترکسات جمعه 1 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:05 ق.ظ http://www.doctormtx.blogfa.com/

ممنون. من که حتماً مشتری شما می‌شم. در مورد رفرانس های جدید امسال چه فکری کردین؟

با تشکر. مشغول رای زنی هستیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد